keskiviikko 2. tammikuuta 2019

Kaksi tavoitetta vuodelle 2019

Uusi vuosi on startannut ja on taas lupauksien ja elämänmuutosten aika! Eikö?
Mä en lähde sen suurempia lupauksia tekemään, mutta pari ihan arkielämää helpottavia asioita olen asettanut itselleni tavoitteeksi.




Ensimmäinen niistä on mun unettomuuden voittaminen. Oon jo pitkään kärsinyt aika pahasta unettomuudesta. Mun unettomuus on jatkuvaa ja joudun usein selviämään päivästä vain tunnin tai kahden yöunilla. Se ei paljoa naurata. Ei naurata silloinkaan kun huomaa että koko viikkoon unta mahtuu vajaa viisitoista tuntia. Kaikista vähiten naurattaa keskellä yötä kun kaikki kikka kolmoset unen saamiseksi on jo kokeiltu etkä voi enää mitään muuta tehdä kuin itkeä.
Mä todella toivon et pääsisin pian irti näistä uniongelmista. Unettomuus on usein monen asian summa, joten alan paneutumaan tähän nyt ihan täysillä!
Jos jotain hyötyä unettomuudesta pitää kaivaa, niin olen aika hyvin oppinut tunnistamaan ne suurimmat syyt mitkä mua valvottaa. Suurinta osaa mua valvottavista asioista oon jo onnistunut välttelemään, mutta joihinkin niistä en ole vielä löytänyt helpotusta. Niihin aion löytää ratkaisun tänä vuonna!

Toinen asia mikä on mun tavoite tälle vuodelle on tavaran karsiminen kotoolta ja sitä myötä myös uuden ostamisen vähentäminen.
Tavaroiden karsimista oon tehnyt jo aika pitkään, mutta tänä vuonna aion päästä siihen ettei kaapeissa pyöri mitään ylimääräistä. Se helpottaa arkea, kun kaikella on oma paikka eikä kaapeista vyöry tavaraa ulos kun avaat oven.
Tavaran karsimisesta tulee jotenkin tosi ”puhdas” olo. Kun koti on järjestyksessä niin tuntuu kuin muutenkin elämän langat olisi paremmin käsissäsi. Eikä sitä tiedä vaikka sekin auttaisi unen saantiinkin! 🤔

Ihanat juustoiset kuvat on meidän uuden vuoden juhlista. Puolivahingossa meille on syntynyt traditio järjestää NYE- juhlat meidän kotona parhaimpien ystäviemme kanssa. Vuoden ehdoton kohokohta! 
Miten teidän vuoden vaihde sujui? Teitkö sinä lupauksia tai tavoitteita alkaneelle vuodelle?


2 kommenttia:

  1. Heippa! Ihanaa, että turhan karsiminen on niin suosittua nyt ja bongasin sen sinunkin blogista :) Kirjoitin tänään blogiin rohkaisun laittaa itselleen tarpeetonta suoraan lahjoitukseksi tarvitseville ihmisille ja perheille, joten rohkenen linkata tähän sen siltä varalta, jos mimetit jossain vaiheessa mihin turhia tavaroita voisi laittaa eteenpäin. Tietysti on keskitetyt keräykset, mutta olisi upeaa, jos tämä suoraan ihmiseltä ihmiselle lahjoittaminen lisääntyisi :)

    Parhainta uutta vuotta! https://tuuletuksiajantunen.blogspot.com/2019/01/miten-paasta-eroon-turhasta-tavarasta.html

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos vinkistä! 😊 Tarkoitus olisi nimenomaan kierrättää ja olisi ihana tavaroita ja vaatteita niitä tarvitseville.

      Poista