sunnuntai 8. toukokuuta 2016

Mama, I love You


Kaikille oma äiti on maailman paras äiti, niin pitääkin olla. 

Minä olen aina katsonut äitiäni arvostaen ja rakastaen. Äitini on aina mun tukena ja turvana. Äiti on mun ikuinen sparraaja. Oli sitten kyse ilosta tai surusta, soitan aina äidilleni. Me ollaan kuin parhaat kaverukset konsanaan. 
Äiti on mun ehdoton esikuva, niin äitinä kuin ihmisenä ylipäätään. Minä haluan joskus olla yhtä mahtava äiti omille lapsilleni kun äitini on minulle. 
Kun olin pieni tyttö mun mielestä oli ihan parasta nukahtaa kun äiti iltarukouksen jälkeen silitteli mun selkää niin kauan että nukahdin. Siinä oli maailman turvallisin olo.



Mä olen ylpeä että olen perinyt äidiltäni paljon hyviä piirteitä. Määrätietoisuus - me mennään läpi vaikka harmaan kiven. Sanavalmius - me harvemmin jäädään hiljaiseksi, missään tilanteessa. Tuntemisen taito - pienestä asti on opetettu että tunteita pitää näyttää ja niistä pitää ja saa puhua. Elämänilo - rakastamme elämää. Positiivisuus - vaikka välillä tietysti nyppii, niin perusluonteeltamme olemme hyvinkin positiivisia. Työmoraali - työt hoidetaan aina kunniakkaasti, arvostaen työnantajaa ja työtä. Arvomaailmat -  äidiltä olen oppinut perhekeskeiset arvot. Suvaitsevaisuus - ketään ei tuomita tai pidetä vähempiarvoisena. Rakkaus - kyky rakastaa ja tulla rakastetuksi on todella tärkeää.
Voisin jatkaa tätä listaa loputtomiin.
Äiti on opettanut minua elämään elämääni rakkaudella ja huolenpidolla ohjaten oikeaan suuntaan pakottamatta, tuputtamatta. Kiitos siitä äiti.  


Mun äiti on todella vahva ja voimakas nainen. Mun mielestä kaikkien äitien pitäisi olla niinkuin mun äiti. Koulussa oli joskus sellainen esseetehtävä jonka aihe oli "sankarini". Jos saisin nyt opettajaltani saman tehtävänannon niin tietäisin että päähenkilönä siinä esseessä olisi äitini. 


Parasta maailmassa on äidin halaus ja äidin viisaat sanat. Mun äiti on mulle maailman paras äiti. 
Ihanaa äitienpäivää rakas Mami!!❤


2 kommenttia:

  1. Kiitos rakas kultapieni. Viet sitten näitä perhearvoja vuorollasi eteenpäin tässä sukupolvien ketjussa..

    VastaaPoista