torstai 22. lokakuuta 2015

Minä, mä ja meitsi


Kuka minä olen?
Olen 28-vuotias nainen Helsingin Kalliosta. 
Ammatiltani olen kosmetologi ja työkseni myyn selektiivistä kosmetiikkaa.
Vapaa-aikaani vietän mieluiten ihanassa kodissamme mieheni ja kahden upean koiramme kanssa. 

Harrastukseni?
Rakkain ja suurin harrastukseni on koiramme, rakastan heidän kanssa touhuamista - leikkimistä ja lenkkeilyä. Positiivista haastetta harrastukseni tuo se että poikamme ovat hyvin erilaisia. Lucky on 3-vuotias rescue-koira Romaniasta, joka on villi ja vauhdikas tapaus ja sitten isoveli Basso, myöskin 3-vuotias, mutta rauhaa ja löhöilyä rakastava labradorinnoutaja. Näytämme usein lenkillä varmasti huvittavilta kun minä ja Lucky painamme edellä tukka putkella ja mieheni tulee Basson kanssa perässä "hieman" rauhallisemmin. Siinä sitten pariskunnan yhteistä aikaa kerrakseen. Heh. 

Kun tulemme lenkiltä kotiin pääsen toisten harrastukseni pariin, eli kodin- ja ruoanlaittoon. Rakastan sisustamista ja tavaroiden järjestelyä ja päässäni pyöriikin jatkuvasti uusia ideoita mitä voisin kehitellä ja muutella kotonamme. Luen paljon sisustuslehtiä ja blogeja ja kiertelen sisustuskaupoissa ahmimassa ideoita. Vaikka ideoita ei toteuttaisikaan heti tai ei ollenkaan, on se kuitenkin niin ihanaa nähdä kauniita kuvia, asetelmia ja asuntoja. 
Rakas äitini sanoi minulle joskus että "maailma on täynnä kauniita ja ihania asioita eikä kaikkia niistä voi saada ja omistaa, mutta niiden kauneudesta voi silti nauttia." 
Vaikka teini-ikäisenä tuo lause kuulosti lähinnä typerältä niin nykyään se kuulostaa enemmän kuin järkevältä. Ehkä nämä on niitä asioita mitä ymmärtää vasta kun on itse nähnyt edes vähän elämää. 

Toisena intohimonani on kokkailu, tykkään laittaa ruokaa ja fiilistellä ihanaa keittiötämme. Tosin arkena tuntuu silti että päivän vaikein kysymys on aina "mitä tänään syötäisiin?".  Miten se ruoan ideoiminen onkin aina niin kamalan vaikeaa. En ymmärrä. 
No, silti kun sen ruoan on sitten keksinyt on sitä ihana valmistaa. Olen myös koukussa ihaniin astioihin ja haluan syödä ruokani aina kauniista astioista, on ruokana sitten siskonmakkarakeittoa tai sisäfilettä. 

Työni?
Elantoni tienaan myymällä selektiivistä kosmetiikkaa. Työskentelen aivan upean merkin parissa, tuotteet ovat laadukkaita ja upeita, joten ne  motivoivat minua työssäni. Kaikista parasta on myydä asiakkaalle sellaisia tuotteita joita oikeasti itse käytän ja joihin luotan, eikä sellaisia tuotteita joista ei pidä (tai ei ole päässyt edes kokeilemaan) ja joiden myyntipuheet joutuu harjoittelemaan koulutusmateriaaleista. 
Tämän sarjan myyminen ja kehut tulee suoraan sydämestä. Kaikista rehellisin myyminen tapahtuu oman käyttökokemuksen kautta.
 Voin luvata postaavani erilaisista kosmetiikkatuotteista mielipiteitäni ja kertoa suosikkejani, vaikkakaan kyseessä ei ole kosmetiikka-blogi.

En ole suppeakatseinen kosmetiikan kanssa, vaan annan mahdollisuuksia erilaisille tuotteille ja brändeille. Helmiä voi löytyä ihan super-halvastakin merkistä. Näistä "halpiskosmetiikan" helmistä jaksan kyllä kertoa ja hehkuttaa ihan kaikille. 
Word of mouth on mielestäni kaikista rehellisintä markkinointia.


This is me

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti